Моделирование алгоритмов взаимодействия обучаемого с обучающими курсами

Authors

  • Aleksandr Gorovik TATUFF
  • Марина Лазарева

Keywords:

Modeling, training course, concept of training program development course material, system parameters and variables

Abstract

The article examines learning as a process of mastering a field of knowledge, studies the interaction of students with training courses and the influence of the student’s actions on the state of mastering the knowledge space in order to determine the function of managing the learning process and modeling algorithms for constructing a knowledge space. Key aspects of the interaction process and variables that can be changed to customize the learning model are presented. 

References

Шабалина О.А. Модель процесса обучения и ее интерпретация в обучающей компьютерной игре, Bulletin of SGTU 2013 №1(70) том 2

Шабалина О.А. Моделирование пространства знаний на основе математической структуры / О.А. Шабалина // Сборник научных трудов Sworld по материалам международной научно-практической конференции. 2012. Т. 11. № 4. С. 87-90.

John Sweller Cognitive Load During Problem Solving: Effects on Learning Journal of Cognitive Science, Volume12, Issue2, April 1988, Pages 257-285 doi.org/10.1207/s15516709cog1202_4

P. Kirschner, John Sweller&Richard E. Clark Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Teaching Journal Educational Psychologist Volume 41, 2006 - Issue 2

Bill Cope, Mary Kalantzis Multiliteracies: Literacy Learning and the Design of Social Futures, Psychology Press, 2000, 350 p.

Гребенев И.В, Чупрунов Е.В. Теория обучения и моделирование учебного процесса, Bulletin of NU, 2007, № 1

Кривцов В.Е. Модель и алгоритмы построения учебных курсов / В.Е. Кривцов, Е.А. Ларшин // Труды Института системного анализа Российской академии наук. 2005. Т. 14. С. 156-162.

Lazareva, Marina, and Alexander Gorovik. "Analysis of methods for developing educational computer games." E3S Web of Conferences. Vol. 452. 2023.

Искаков Б.А., Сахариева С.Г. Взаимодействие субъектов образовательного процесса в условиях традиционного и электронного обучения, журнал Мир науки, культуры, образования, 2011, №4-2

Идиатулин В.С. Когнитивные факторы учебного процесса, журнал Интеграция образования 2005, № 3

Published

2024-06-05

How to Cite

Gorovik, A., & Лазарева, М. (2024). Моделирование алгоритмов взаимодействия обучаемого с обучающими курсами. The Descendants of Al-Fargani, 1(2), 91–100. Retrieved from https://al-fargoniy.uz/index.php/journal/article/view/433

Issue

Section

Статьи

Categories