INSTRUMENTAL MEANS OF STRATEGIC MANAGEMENT OF E-COMMERCE SYSTEMS

Authors

  • Рахман Юлдашов TUIT
  • Maksadxon Yakubov

Keywords:

e-commerce, economic sector, information systems, internet resources, corporate strategies, functional models, monitoring tool, management tool, tool implementation

Abstract

The article studies the business cycle model for e-commerce companies in the development of the e-commerce sector, the changes in its stages under the influence of IT, the stages of the commercial cycle of companies in the traditional sector, the definition of the e-commerce system is introduced and based on it. The theory of systems analysis has developed its functional model, and the e-commerce information system is also defined, a model of its structure has been developed and studied, and it has been shown that it is impossible to directly apply existing methods. 

References

Лужецкий М.Г. Информационные систем электронной коммерции как объект стратегического планирования // Сборник научных статей М -Компания Ступник, 2004г.

Логинова, Ю.В. Моделирование поведения интернетпотребителей на основе сложной вероятностной модели // Ю.В. Логинова // Вестник Кемеровского государственного университета. -2014.- №2 (58) Т1.-С.247-256.

Логинова Ю.В. Анализ моделей поведения потребителей в Интернете// Ю.В. Логинова // Вестник ЮРГТУ (НПИ). -2012.-№6.-С.142-148.

М Г Лужецкий Применение существующих классов ИС в качествеинструментального средства стратегического управления системами ЭК // Научно-практический журнал «Прикладная информатика» №2 2007.

М Г Лужецкий Управление информационными системами электронной коммерции // Научно-практический журнал «Прикладная информатика» №1 2006.

М Г Лужецкий (в соавторстве) Автоматизация аналитической работы кредитной организации // Научно-практический журнал «Прикладная информатика» №2 2006.

Yuldashov R, Ochilov Sh. “ELEKTRON TIJORATNING ASOSIY MODELLARI VA TAMOYILLARI” “ANIQ VA TABIY FANLARNI RIVOJLANTIRISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNING O‘RNI: MUAMMO VA INNOVATSION YECHIMLAR” mavzusidagi xalqaro ilmiy-texnik anjuman materiallari. Farg‘ona 4-5-oktyabr, 2024-yil. 623-626 bet.

Yuldashov R, Ochilov Sh. “APPLICATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN ELEKTRONIC COMMERCE INFORMATION EXCHANGE PROCESSES” “ANIQ VA TABIY FANLARNI RIVOJLANTIRISHDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNING O‘RNI: MUAMMO VA INNOVATSION YECHIMLAR” mavzusidagi xalqaro ilmiy-texnik anjuman materiallari. Farg‘ona 4-5-oktyabr, 2024-yil. 655-659 bet.

Yuldashov R.H., Azimova U.A. “Алгоритмическое обеспечение рекомендательных систем в сфере электронной коммерции”. Jizzax sambhram universiteti NTM. “ILM-FAN TARAQQIYOTI: INNOVATSION YONDASHUVLAR VA STRATEGIK TAHLILLAR” mavzusida xalqaro ilmiy-texnik konferensiya. Jizzax 2024-yil 11-noyabr 134-136 bet.

Yuldashov R, Fayzullayev Sh. “Muhammad al-Xorazmiy avlodlari ilmiy amaliy va axborot tahliliy jurnali” “Marketing technologies in the implementation of electronic commerce goods and services” 2024 S1 (17).

Published

2025-03-23

How to Cite

Юлдашов, Р., & Yakubov, M. (2025). INSTRUMENTAL MEANS OF STRATEGIC MANAGEMENT OF E-COMMERCE SYSTEMS. The Descendants of Al-Fargani, 1(1), 128–136. Retrieved from https://al-fargoniy.uz/index.php/journal/article/view/793

Issue

Section

Статьи

Categories