SHAXSGA YO‘NALTIRILGAN ONLAYN TA’LIM TIZIMIDA SUN’IY INTELEKTNI QO’LLASH

Authors

  • Bekmuxammedov Bunyodbek QDPI
  • Maksadxan Yakubov

Keywords:

Artificial Intelligence (AI), Person-centered education, Digital infrastructure, Neural networks, Recommendation systems

Abstract

This article is devoted to the processes of personalization of education in Uzbekistan through the introduction of artificial intelligence (AI) technologies into the education system. The article covers the issues of improving various aspects of the educational process using AI, including analyzing student results, creating recommender systems on educational platforms, personalizing educational materials, and predicting results. The article also considers the results of the application of new algorithms developed based on deep learning and neural networks. The prospects for the development of digital infrastructure and the widespread use of AI technologies in the education system of Uzbekistan are discussed. 

References

Алиев, У. Ш., & Хамидов, Ж. Т. (2020). Онлайн таълимда ахборот технологияларининг роли. Таълимда инновациялар, 3(1), 45-52.

Юлдошев, Н. И. (2019). Ахборот-коммуникация технологиялари воситасида таълим жараёнини ташкил этиш. Ўзбек педагогика журнали, 4(2), 30-38.

Иванов, А. В., & Петров, М. С. (2018). Моделирование процессов в онлайн обучении с использованием информационных технологий. Информационные технологии в образовании, 6(1), 112-119.

Якубов М.С., Ким М.В. Инновационные решения в области информационных технологий. “Алоқа ва ахборотлашириш соҳаси учун кадрлар тайёрлаш сифатини ошириш муаммолари”. Тошкент ахборот технологиялари университети профессор-ўқитувчиларининг илмий-услубий конференцияси. Тошкент. ТАТУ. 2011 й/ 6-7январь. 89-91 с.

Якубов М.С., Рузибаев О.Б. Концептуальная модель мониторинга многоуровневого процесса обучения. ТУИТ. Вестник. Том.1. Ташкент. 2010. с.103-110.

Даминова Б.Э., Якубов М.С. Развития познавательной и творческой активности слущателей. Материалы конференция “Актуальные проблемы развития инфокоммуникаций и информационного общества”. 2012. Ташкент. С. 631-636.

Anderson, T., & Dron, J. (2014). Teaching Crowds: Learning and Social Media. Edmonton: Athabasca University Press.

Picciano, A. G. (2017). Theories and Frameworks for Online Education: Seeking an Integrated Model. In Online Learning Journal, 21(3), 166-190.

Bekmuxammedov, Bunyodbek. "THE DEVELOPMENT STRATEGY AND IMPORTANCE OF ONLINE EDUCATION SYSTEM." DTAI–2024 1.DTAI (2024): 436-439.

Якубов, Максадхан Султанниязович. "ТАЪЛИМ ТИЗИМИДА ЭЛЕКТРОН ХУЖЖАТ АЙЛАНИШИНИ ТАШКИЛ ЭТИШ ТАМОЙИЛЛАРИ." PEDAGOGS 54.1 (2024): 113-118.

Anderson, T., & Dron, J. (2014). Teaching Crowds: Learning and Social Media. Edmonton: Athabasca University Press.

Picciano, A. G. (2017). Theories and Frameworks for Online Education: Seeking an Integrated Model. Online Learning Journal, 21(3), 166-190.

Ivanov, A. V., & Petrov, M. S. (2018). Modeling Processes in Online Learning with Information Technologies. Information Technologies in Education, 6(1), 112-119.

Published

2025-03-23

How to Cite

Bunyodbek, B., & Yakubov, M. (2025). SHAXSGA YO‘NALTIRILGAN ONLAYN TA’LIM TIZIMIDA SUN’IY INTELEKTNI QO’LLASH. The Descendants of Al-Fargani, 1(1), 35–39. Retrieved from https://al-fargoniy.uz/index.php/journal/article/view/760

Issue

Section

Статьи

Categories