Published September 5, 2023 | Version v1
Journal article Open

USING VISUAL LEARNING ENVIRONMENTS IN TEACHING OBJECT-ORIENTED PROGRAMMING

  • 1. TUIT Fergana branch, Faculty of Telecommunication Technologies and Vocational Education, Head of the Department of Information and Educational Technologies, Candidate of Physical and Mathematical Sciences, Associate Professor
  • 2. Ferghana State University, Faculty of Mathematics - Informatics, Senior Lecturer of the Department of Information Technologies

Description

The article deals with the problem of teaching object-oriented programming. The paper proposes guidelines for teaching students object-oriented programming using the capabilities of various programming languages, and developing computer programs based on them. Teaching the basics of object-oriented programming makes it possible to bring the teaching of a programming course to a more modern level and expands the possibilities of future specialized courses, as well as eliminates the contradictions between the current state of programming and the content of teaching the discipline in higher educational institutions

Files

8 Ibragimov Shavkat-.pdf

Files (695.5 kB)

Name Size Download all
md5:d2cc478d251c9b7c26beefa86d000f96
695.5 kB Preview Download

Additional details

References

  • Бобров, А.Н. Проблемы выбора языка программирования в школьном курсе информатики / А.Н. Бобров // Молодой ученый. – 2015. – №24. – С. 61–64. URL: https://moluch.ru/archive/104/24471/
  • Нельзина, О.Г. Проблемы обучения программированию по курсу информатики в системе «школа-вуз» / О.Г. Нельзина // RELGA – научно-культурологический журнал (№13 [135]. – 2006. URL: http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid= 1087&level1=main&level2=articles.
  • Павличенко, М.А. Проблема обучению программированию в школе / М.А. Павличенко // Социальная сеть работников образования nsportal.ru. – 2014. URL: https://nsportal.ru/shkola/obshchepe dagogicheskie-tekhnologii/library/2014/10/19/problema-obucheniyu-programmirovaniyu-v
  • Андреева, В.В. Проектирование и реализация системы многоуровневой подготовки специалистов в области информационных технологий: дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.08 / Андреева Валентина Владимировна. – Новгород, 2005. – 375 с.
  • Вострокнутов И.Е., Калинина О.С. Применение метода программных фрагментов при обучении визуальному программированию на базовом уровне в средней школе / И.Е. Вострокнутов, О.С. Калинина // Педагогическая информатика. – 2014. – № 1. – С. 22–31.
  • Бодряков, В.Ю. Практический опыт формирования исследовательских компетенций студентов, обучающихся по направлению «01. 03. 02 – Прикладная математика и информатика» / В.Ю. Бодряков, Л.Р. Ушакова // Педагогическое образование в России. – 2015. – №7. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ prakticheskiy-opyt-formirovaniya-issledovatelskih-kompetentsiy-studentov-obuchayuschihsya-po-napravleniyu-01-03-02 prikladnaya.
  • Быков, А.А. Особенности реализации компетентностного подхода при подготовке специалистов прикладной информатики и вычислительной техники на базе смоленских вузов / А.А. Быков // Электронный научно-практический журнал «Современная педагогика». – 2014. – №10. URL: http://pedagogika.snauka.ru/ 2014/10/2753
  • Макконелл, Дж. Анализ алгоритмов. Вводный курс / Дж. Макконелл. – Москва: Техносфера, 2002. – 304 с